Thursday 9 March 2017

مزاياي بازاريابي محتوا نسبت به تبليغات


مزاياي بازاريابي محتوا نسبت به تبليغات

امروزه بازاريابي محتوا نقش عمده اي در جذب ترافيك وب سايت خواهد داشت. بازاريابي محتوا شايد بهترين گزينه براي فروش محصولات سايت بدون هزينه كردن باشد. در بازاريابي محتوا شما مي توانيد خدمات سايت و مزاياي محصولاتتان را در قالب محتواي رايگان و با ارزش در اختيار كاربران خود قرار دهيد. به جرات مي توانم بگويم كه بازاريابي محتوا يكي از بهترين شيوه هاي تبليغات اينترنتي است.

در بازاريابي محتوا كاربر به ميل و اراده ي خود به محتواي سايت شما دسترسي پيدا مي كند يعني كاربر دنبال آن چيزي كه هست در موتور جست و جوي گوگل مي گردد و اگر سايت شما در رتبه ي خوبي باشد به سايت شما وارد مي شود و مي تواند از خدمات سايت شما با خبر شود. در حالي كه در تبليغات اينترنتي شامل هزينه ممكن است خدمات شما به اجبار به كاربران تحميل شود البته در بعضي از مواقع به اين شكل است. در بازاريابي محتواي نياز چنداني به هزينه هاي گزاف كردن نيست و در بسياري از مواقع شما مي توانيد در قالب محتواي متني با كاربران خود ارتباط برقرار كنيد.
ولي در تبليغات شما لازم است در بعضي مواقع مثل تبليغات كليكي هدفمند  هزينه هاي بالايي را پرداخت كنيد تا نتيجه حاصل به سود شما باشد.
امروزه در بازاريابي محتوا رقابت هاي بسياري را بين برندهاي مطرح مي توان ديد. از اين رو شما براي موفقيت در بازاريابي محتوا بايد محتواي با كيفيت خود را در ديگر قالب هاي موجود يعني مثلا محتوايي در قالب صوت يا تصوير توليد كنيد كه براي كاربر جذاب تر و مشاهده ي آن راحت تر باشد.


مزاياي بازاريابي محتوا:

بازاريابي محتوا اولا باعث افزايش ترافيك شما مي شود. يعني اگر شما محتواي خود را در جاهاي مختلف مثل انتشار مقاله در فروم ها يا اشتراك آن در شبكه هاي اجتماعي پخش كنيد كاربر با ديدن مطلب شما اگر مشتاق شود مجبور است به سايت شما وارد شود.
دوما بازاريابي محتوا باعث بهبود سئوي سايت شما مي شود. وقتي شما با توليد محتواهاي مختلف ورودي بيشتري مي توانيد از گوگل دريافت كنيد مسلما روي سئوي سايت شما مي تواند تاثير گذار باشد. به گفته گوگل كه مي گويد محتوا پادشاه است بايد به اين قضيه پي برد كه گوگل از محتواي خوب و با كيفيت خوشش مي آيد.
سوما بازاريابي محتوا باعث معروف شدن برند شما مي شود. چگونه ممكن است؟ مثلا شما در زمينه بهينه سازي سايت فعاليت مي كنيد و مطلبي را در مورد يكي از جديدترين الگوريتم هاي گوگل منتشر مي كنيد و در شبكه هاي اجتماعي به اشتراك مي گذاريد. زماني كه كاربري با محتواي شما روبه رو شود و برايش مفيد و ارزشمند باشد مطلب شما را به اشتراك مي گذارد و با اين كار شما را به كسان ديگري معرفي مي كند. وقتي آن كاربر و ديگر كاربران محتواي شما را ببينند اگر محتوا برايشان جذاب باشد حتما به فكر اين مي افتند كه نويسنده ي آن چه كسي است و  مي تواند چه توانايي هايي را داشته باشد. از اين رو وارد صفحه يا وب سايت شما مي شوند و همين باعث مي شود با خدمات و محصولات شما هم آشنا شوند.

بازاريابي محتوا يعني توليد محتوا براي مخاطبان خود با در نظر گرفتم نياز آن ها. پس قبل از توليد محتوا هدفتان را از توليد محتوا مشخص كنيد و بدانيد به چه منظور مي خواهيد محتوا توليد كنيد. محتواي با ارزش توليد كردن خيلي بهتر از اين است كه شما محتواي طولاني توليد كنيد ولي ندانيد براي كي آن را توليد كرده ايد.


منبع : هميار وب

No comments:

Post a Comment