Thursday 6 July 2017

ايده هاي كارآفريني: ۵۰ ايده كسب و كار براي كارآفرينان خلاق

اگر خودتان را خلاق مي‌دانيد، پس يكي از ويژگي‌هاي ضروري كارآفرينان موفق را داريد. ولي مي‌توانيد از خلاقيت‌تان بيش از ساخت يك طرح كسب و كار و حل مشكلات خاص بهره بگيريد. شما مي‌توانيد يك كسب و كار واقعي بسازيد كه حول محور خلاقيت‌تان باشد. در ادامه مهمترين ايده هاي كارآفريني و ۵۰ ايده كسب و كار منحصر به‌فرد را براي كارآفرينان خلاق به شمامعرفي مي‌كنيم.

ايده هاي كارآفريني براي كارآفرينان خلاق

۱. فروشنده‌ي آثار هنري

اگر در زمينه‌ي هنرهاي تجسمي فعاليت داريد، مي‌توانيد نقاشي‌ها يا طرح‌هاي خودتان را بيافرينيد و كسب و كاري راه بيندازيد تا  آن‌ها را بفروشيد. مي‌توانيد در نمايشگاه‌هاي هنري محلي شركت كنيد يا آن‌ها را به‌صورت آنلاين بفروشيد.

۲. عكاس مجالس عروسي

اگر به عكاسي علاقه داريد، سرويس عكاسي مجالس عروسي مي‌تواند يك كسب و كار پرسود براي‌تان باشد.

۳. سازنده‌ي زيورآلات دستي

شما مي‌توانيد از خلاقيت‌تان در ساخت مصنوعات دستي مانندگردنبند و گوشواره بهره بگيريد. مي‌توانيد از سيم، مهره و چند ماده‌ي ديگر استفاده كنيد، آن‌ها را كنار هم بگذاريد و زيورآلاتي منحصر به فرد بسازيد. شما مي‌توانيد حاصل دست‌تان را به‌صورت آنلاين يا در فروشگاه‌هاي محلي و نمايشگاه‌ها بفروشيد.

۴. طراح لوگو

آن دسته از كارآفرينان خلاقي كه مي‌خواهند با مالكان كسب و كارهاي ديگر كار كنند، مي‌توانند سرويس طراحي ارائه كنند. شما مي‌توانيد به كسب و كارها در طراحي متريال‌هاي برندينگ اصلي مانند لوگو كمك كنيد.

۵. موسيقي‌دان


اگر يك اين نام مجاز نمي باشد موسيقي مي‌نوازيد يا به موسيقي علاقه داريد، مي‌توانيد به‌عنوان يك موسيقي‌دان به كسب و كار بپردازيد. شما مي‌توانيد يا در سالن‌ها و مجالس محلي موسيقي بنوازيد يا آلبوم بسازيد و بفروشيد.

ايده هاي كارآفريني ۶. بلاگ نويسي

نويسنده‌ها يا خالقان محتواي خلاقانه يك فرصت كسب و كاري ماندگار در اختيار دارند. براي كارآفرينان در رشته‌ّهاي مختلف كاري با سلايق مختلف امكان بلاگ نويسي وجود دارد.

۷. طراح اپليكيشن‌هاي تلفن همراه

براي آن دسته از افرادي كه دركي از فناوري دارند، خلق اپليكيشن در سال‌هاي اخير به غول كسب و كار تبديل شده‌است. شما مي‌توانيد سرويس طراحي اپليكيشن ارائه دهيد.

۸. دست دوم فروشي

نيازي كه لزوما محصول خودتان را بسازيد تا خلاقيت‌تان را نشان دهيد. شما مي‌توانيد اقلام دست دوم يا قديمي را جمع‌آوري كنيد و از مهارت عكاسي و نويسندگي‌تان براي فروش آن‌ها استفاده كنيد يا آن اقلام را به خريداران بالقوه‌ي آنلاين نشان دهيد.

ايده هاي كارآفريني ۹. طراح داخلي


اگر چشم تيزبين و حساسي در مورد طراحي خانه داريد، ممكن است بتوانيد با مشترياني كه به‌دنبال طراح داخلي هستند كسب و كاري راه بيندازيد.

۱۰. طراح فضاهاي خارجي

اگر به فضاي باز علاقه داريد، مي‌توانيد به طراحي فضاهاي خارجي براي مشتريان‌تان بپردازيد.

۱۱. نوسازي موقتي منازل

مي‌توانيد در كارتان متمركزتر شويد و با چند مالك فعاليت كنيد كه به‌دنبال فروش ملك‌شان هستند و مي‌خواهند به‌شكل موقتي آن‌ها را نوسازي كنيد تا به مذاق خريداران خوش بيايند.

ايده هاي كارآفريني ۱۲. دلال هنري

شما همچنين مي‌توانيد از مهارت‌تان در نگهداري از آثار هنري بهره بگيريد و يك كسب و كار راه‌اندازي كنيد. تنها چيزي كه لازم داريد يك جفت چشم تيزبيت هنردوست است و منابع مالي مناسب براي خريد آثار هنري.

۱۳. نقاشي با قلم بادي (ايربراشينگ)


نقاشي با قلم بادي يك شكل هنري محبوب است كه به مديوم‌هاي مختلفي قابل ورود است. شما مي‌توانيد از استعداد نقاشي‌تان با قلم بادي استفاده كنيد تا تي‌شرت‌ها و اكسسوري‌ها را منقوش كنيد و آن‌ها را به‌صورت آنلاين يا در بازارهاي محلي بفروشيد.

۱۴. طراح لباس

شما مي‌توانيد از هيچ يك اثر هنري خلق كنيد و لباس طراحي شده‌تان را در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها بفروشيد. حتي شايد بتوانيد فروشگاه خودتان را بازكنيد.

۱۵. طراح مُد شخصي

اگر لزوما به طراحي لباس علاقه نداريد ولي دوست‌دار مُد هستيد، مي‌توانيد به‌عنوان آرايشگر شخصي فعاليت كنيد و به مشتريان‌تان در خريد و ست كردن لباس كمك كنيد.

ايده هاي كارآفريني ۱۶. عكاس پرتره

براي آن دسته از عكاساني كه به عكاسي كارگرداني شده علاقه دارند، شما مي‌توانيد به‌عنوان يك عكاس پرتره كسب و كاري راه بيندازيد و با مشتريان‌تان براي گرفتن عكس‌هاي خانوادگي و غيره كار كنيد.

۱۷. كاريكاتوريست

اگر طراحي را ترجيح مي‌دهيد و كمي هم حس طنازي داريد، شما مي‌توانيد اين مهارت را به‌عنوان يك كاريكاتوريست به‌كار بگيريد. شما مي‌توانيد در نمايشگاه‌ها و سالن‌هاي محلي كار كنيد و هنرتان را به رخ مشتريان‌تان بكشيد.

۱۸. نظم‌دهي به وسايل

بعضي مواقع عكاسان، طراحان، و ديگر انواع كسب و كار به فردي نياز دارند كه عكس‌ها و فضاهاي‌شان را نظم دهند. از اين رو مي‌توانيد به‌عنوان نظم‌دهنده به وسايل وارد عمل شويد. كسي كه به چينش اقلام به‌گونه‌اي كه جذابيت بصري داشته باشد مسلط است.

ايده هاي كارآفريني ۱۹. تاتوكار

تاتو يك هنر قديمي است كه همچنان در بين طيف گسترده‌اي از مردم محبوب است. اگر حس هنري داريد و در اين زمينه آموزش ديده‌ايد مي‌توانيد به انجام تاتو براي مشتريان‌تان بپردازيد.

۲۰. طراح مدل مو

وقتي نوبت به مدل مو مي‌رسد، پتانسيل زيادي براي خلاقيت وجود دارد. شما مي‌توانيد كوتاهي مو، شنيون، يا خدمات رنگ مو منحصر به فردي ارائه كنيد.

۲۱. متخصص آرايش

طراحي آرايش نيز به خلاقيت بالايي نياز دارد. شما مي‌توانيد سالن آرايش و زيبايي راه‌اندازي كنيد. همچنين مي‌توانيد خدمات در محل ارائه كنيد و به منزل مشتريان‌تان برويد.

۲۲. طراح تي‌شرت

آيا ايده‌ي جذابي براي تي‌شرت داريد؟ شما به سادگي مي‌توانيد تي‌شرت‌هايي قابل فروش توليد كنيد.

۲۳. نويسنده‌ي كتاب الكترونيكي

اگر به داستان نويسي مسلط هستيد، مي‌توانيد كتاب‌هاي خودتان را بنويسيد. مي‌توانيد به‌صورت شخصي آن‌ها را در اينترنت به عنوان كتاب الكترونيكي منتشر كنيد.

ايده هاي كارآفريني ۲۴. طراح وبسايت

طراحي وبسايت همچنان يك حوزه‌ي كسب و كاري روبه‌رشد است. شما مي‌توانيد با كار كردن براي مشتريان‌تان يك كسب و كار طراحي وب راه‌اندازي كنيد. حتي مي‌توانيد قالب‌هاي آماده‌ي سايت بفروشيد.

۲۵. تزئين‌كننده‌ي كيك


خوراكي‌ها حوزه‌ي خوب ديگري براي نشان دادن خلاقيت‌تان هستند. شما مي‌توانيد به تزئين كيك‌هاي عروسي و دسرهاي خاص بپردازيد و مهارت هنري‌تان را به رخ بكشيد.

۲۶. نقاشي روي صورت

شما مي‌توانيد در نمايشگاه‌ها، جشن تولدها، و ديگر رويدادها به نقاشي روي صورت كودكان و فعاليت‌هاي مشابه بپردازيد. اگر از اين فضا لذت مي‌بريد، مي‌توانيد در محل خودتان اين سرويس را ارائه كنيد.

۲۷. توليدكننده‌ي ويدئو

ويديوي آنلاين به يك رويكرد روبه‌رشد تبديل شده‌است. شما مي‌توانيد با توليد ويديوهاي خودتان كسب و كار راه بيندازيد و از طريق تبليغات در يوتيوب يا حتي كار كردن با مشتريان‌تان در پروژه‌هاي ويديويي‌شان به درآمد برسيد.

ايده هاي كارآفريني ۲۸. رنگرزي گرهي

اگر به رنگرزي گرهي پارچه‌ها با رنگ‌هاي ناشي از گره علاقه داريد، مي‌توانيد از شكل هنر را بر تي‌شرت،‌جوراب و غيره استفاده كنيد و آن‌ها را به‌صورت آنلاين يا در نمايشگاه‌هاي محلي بفروشيد.

۲۹. هنرنمايي با بادكنك (بادكنك آرايي)

در رويدادهاي مختلف از بادكنك آرا استفاده مي‌شود. شما مي‌توانيد اين هنرتان را به شركت‌كنندگان در اين رويدادها عرضه كنيد يا به‌عنوان بخشي از دكور اين رويداد اثري خلق كنيد.

۳۰. طراح كارت‌پستال

كارت‌پستال و اقلام كاغذي مشابه هنوز هم مصرف‌كنندگان خود را دارد. شما مي‌توانيد كارت پستال طراحي كنيد و آن‌ها را به‌صورت آنلاين يا در فروشگاه‌ها بفروشيد.

۳۱. چوب كاري

اگر كار با ابزارتان خوب است و از كنار هم گذاشتن چيزها لذت مي‌بريد، مي‌توانيد چيزهاي مختلف چوبي بسازيد و بفروشيد. از مجسمه‌هاي كوچك گرفته تا مبلمان زيبا.

ايده هاي كارآفريني ۳۲. دي جي

اگر از موسيقي و كار كردن در مجالس لذت مي‌بريد، شما مي توانيد به‌عنوان يك دي جي در مراسم‌هاي عروسي يا ديگر دورهمي‌ها يك كسب و كار راه بيندازيد.

۳۳. مربي رقص

شكل‌هاي مختلفي از رقص وجود دارد كه مي‌توانيد ياد بگيريد و به شاگردان‌تان ياد دهيد.

۳۴. مدرس موسيقي

شما مي‌توانيد روش كار كردن با آلات موسيقي را به شاگردان‌تان ياد دهيد. همچنين مي‌توانيد درس آواز نيز بدهيد.

۳۵. صداپيشه

استفاده از صدا نيز مي‌تواند كار خلاقانه‌اي باشد. شما مي‌توانيد براي تبليغات و محتواهاي ديگر، سرويس صداپيشگي ارائه كنيد.

ايده هاي كارآفريني ۳۶. خياط

اگر در دوخت و دوز و اندازه گيري مهارت داريد، مي‌توانيد به عنوان خياط مشغول به كار شويد.

۳۷. مرواريد دوزي

شما مي‌توانيد با مشتريان‌تان درباره‌ي تزئين لباس‌هاي‌شان فعاليت كنيد و براي لباس‌هاي‌شان مرواريددوزي كنيد. شما حتي مي‌توانيد دوركاري انجام دهيد و از مشتريان‌تان بخواهيد اقلام مورد نظرشان را براي‌تان ارسال كنند البته اگر اين كار به اندازه‌گيري نياز ندارد.

۳۸. چهل‌تكه دوزي

چهل تيكه يك اثر هنري پيچيده است. ولي اگر مهارت و صبر كافي داشته‌باشيد، مي‌توانيد از طريق فروش چهل تيكه‌ها به كساني كه به دنبال هديه‌اي ويژه مي‌گردند به درآمد برسيد.

۳۹. فروشنده‌ي اجناس بافتني

اگر از بافندگي لذت مي‌بريد، مي‌توانيد دست‌سازهاي بافتني مانند كلاه، شال يا اقلام ديگر درست كنيد و به‌صورت آنلاين يا در فروشگاه‌هاي محلي بفروشيد.

۴۰. شمع‌سازي

شمع‌ها زياد به عنوان هديه استفاده مي‌شوند. و از اين رو شما مي‌توانيد با ساخت شمع‌هاي خلاقانه‌ي معطر و در رنگ‌هاي مختلف بازار خوبي به خود اختصاص دهيد.

ايده هاي كارآفريني ۴۱. سبدبافي

ساخت سبد نيز يك هنر قديمي است. شما مي‌توانيد سبدهايي در شكل‌ها و سايزهاي مختلف بسازيد و بفروشيد.

۴۲. سفال‌گري

شما مي‌توانيد ظروف و لوازم تزئيني سفالي بسازيد و به رنگ‌هاي متنوع رنگ آميزي كنيد و آن‌ها را بفروشيد.

۴۳. خوشنويسي

شما مي‌توانيد به‌عنوان يك خطاط براي خودتان كسب و كاري راه بيندازيد. شما مي‌توانيد با كسب و كارهايي كه همچنان به دنبال نامه‌نگاري سنتي براي موارد تبليغاتي‌شان هستند پيشنهاد همكاري بدهيد. يا حتي مي‌توانيد به زوج‌هاي جوان در نوشتن كارت‌هاي عروسي‌شان كمك كنيد.

۴۴. نويسنده‌ي كتاب كودك

كتاب كودك فرصت‌هاي خلاقيت بسياري همراه دارد. شما مي‌توانيد در داستان‌سرايي‌تان خلاقيت به‌خرج دهيد و تصاوير منحصر به فردي را براي كتاب‌تان برگزينيد.

۴۵. نقاش منزل

اگر از نقاشي پروژه‌هاي بزرگ لذت مي‌بريد، چه بومي جذاب‌تر از يك منزل؟ شما مي‌توانيد با خانه‌داراني كه به‌دنبال رنگ‌آميزي منزل‌شان هستند همكاري كنيد.

ايده هاي كارآفريني ۴۶. صابون‌سازي

صابون محصول ديگري است كه از نظر زيبايي و رايحه به شما اجازه‌ي خلاقيت مي‌دهد. شما مي‌توانيد صابون‌ها و محصولات زيبايي مختلفي بسازيد و به‌صورت آنلاين يا در نمايشگاه‌هاي محلي بفروشيد.

۴۷. طراح كيف

اگر از طراحي و كنار هم گذاشتن اكسسوري‌ها لذت مي‌بريد، مي‌توانيد به‌عنوان يك طراح كيف كسب و كار موفقي راه بيندازيد و دستاوردهاي‌تان را در نمايشگاه‌هاي محلي يا به‌صورت آنلاين بفروشيد.

۴۸. فروش نقاشي‌هاي مجازي

اگر به طراحي هنري علاقه داريد ولي لزوما نمي‌خواهيد كار‌هاي‌تان را به‌صورت فيزيكي بفروشيد، مي‌توانيد فرمت ديجيتال كارتان را عرضه كنيد و پرينت كردن آن را به مشتريان‌تان بسپاريد.

ايده هاي كارآفريني ۴۹. صحافي

صحافي يك هنر قديمي است. ولي شما هنوز هم مي‌توانيد در اين زمينه كسب و كار راه بيندازيد و با نويسندگان مستقل همكاري كنيد. يا حتي ژورنال‌هاي يا دفاتر طراحي دست‌ساز خودتان را بسازيد و بفروشيد.

۵۰. فروشگاه ملزومات هنري

يا اگر مي‌خواهيد از علاقه‌تان به هنر و خلاقيت‌تان براي كمك به هنرمندان استفاده كنيد و قابي براي عرضه‌ي محصولات‌شان فراهم كنيد، شما مي‌توانيد فروگاهي افتتاح كنيد و ملزوماه هنري مختلف و اقلام خلاقانه را بفروشيد.

 ترجمه: تحريريه سايت كسب و كار بازده – فاطمه بختياري دزفولي

منبع: smallbiztrends

No comments:

Post a Comment