Thursday 7 December 2017

۳ تاکتیک برای حل مشکلات بازاریابی ایمیلی

داستان ها و ادعاهایی که در مورد مرگ ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی می شنویم بیش از حد مبالغه آمیز هستند و اکثراً واقعیت ندارند. در واقع بازاریابی ایمیلی از نظر جذب و حفظ مشتری تا ۸۰ درصد موفق عمل می‌کند و از این نظر نسبت به سایر تاکتیک‌ها عملکرد بهتری دارد.
بازاریابی ایمیلی کار سختی است اما این اصلا به این معنا نیست که این تکنیک بازاریابی منسوخ شده است. فقط کافیست منابع کافی را به بازاریابی ایمیلی تخصیص دهید (به همان اندازه که به فروش تخصیص داده اید). طبق گفته Marcus Sheridan، یکی از افراد بانفوذ و نویسنده کتاب مشهور “They Ask You Answer” “این تفکر که فروش هنوز هم کشتی مادر است و بازاریابی بخش کوچکی از این کشتی مادر است، مضحک و اشتباه است.”
اما قبل از اینکه منابع را به بازاریابی ایمیلی تخصیص دهید باید استراتژی هایتان را بررسی کرده و مشکلات زیر را که باعث سخت شدن بازاریابی ایمیلی می شوند، کاهش دهید:
  1. ایمیل شما به مقصد موردنظر نمی‌رسد

اگر نرخ باز شدن یا کلیک ایمیل های شما کم است، بهتر است اول بررسی کنید که آیا ایمیل های ارسالی واقعا به صندوق ورودی مخاطبین ارسال می شوند یا خیر.
اعتبار سنجی ایمیل یعنی اطمینان یافتن از اینکه ایمیل های ارسالی واقعا به مقصد مورد نظر می رسند، بخشی از یک استراتژی موفق است که اکثرا نادیده گرفته می شود. اعتبار سنجی ایمیل باعث می شود که آمارهای هر کمپینی دقیق تر شوند. پس سعی کنید برای این کار با شرکت هایی مثل Email Checker که دقت بالای خدماتش برای همه شناخته شده، همکاری کنید تا علاوه بر اعتبار سنجی ایمیل ها “امتیاز فرستنده” خودتان را ارتقاء دهید.
Andrew Blazewicz که یکی از بنیانگذاران شرکت Email Checker است، دلایل اهمیت اعتبار سنجی ایمیل را توضیح داده و می گوید: “همه سرورهای ایمیل فاکتوری به نام امتیاز فرستنده دارند که از ۰ تا ۱۰۰ رتبه بندی می شود. اگر امتیاز فرستنده‌ی شما بالا باشد بیشتر ایمیل هایی که ارسال می کنید به صندوق ورودی (inbox) افراد فرستاده می شود و اگر این امتیاز کم باشد ایمیل های شما به فولدرهای spam یا junk منتقل می شوند.” وی هشدار می دهد که اگر امتیاز شما بیش از حد پایین باشد این احتمال وجود دارد که توسط سرورهای بزرگی مثل یاهو و گوگل کاملا مسدود شوید.
  1. نمی‌دانید چه تاکتیک‌هایی در بازاریابی ایمیلی بهتر عمل می‌کنند

شاید اعداد و ارقام مربوط به بازاریابی ایمیلی شما هم مدام در حال بالا و پایین شدن باشند. یک ایمیل خیلی خوب کار می کند، عملکرد بعدی بشدت افت می کند و به همین ترتیب.
شاید این افت و خیزها به این خاطر باشد که تیم‌تان آن طور که باید ایمیل ها را ارزیابی نمی کنند تا روش های مناسب را مشخص کنند. شرکت هایی مثل Ladder.io نرم افزارهایی دارند که با پلتفرم های بازاریابی ایمیلی مثل MailChimp کار می کنند و به شما کمک می کنند با انجام تست های A/B مختلف متوجه کوچکترین مواردی که تاثیراتی بزرگ دارند شوید و تاثیر فراخوان، تصاویر و سایر المان های مورد استفاده در ایمیل را مشخص کنید. تست های A/B می توانند به شما نشان دهند که کدام قسمت های بازاریابی ایمیلی به اهداف تعیین شده رسیده و کدام قسمت ها نقص دارند.
شرکت Ladder.io در کمپین های بازاریابی ایمیلی خود متوجه شد که تست A/B می تواند نرخ کلیک را تا دو برابر افزایش دهد.
  1. محتوای تولیدی شما در تبدیل موفق نیست

یکی از سخت ترین سوالات این است که چرا گاهی حتی بهترین محتوای تولیدی هم هیچ تاثیری ندارد. پاسخ این است که این محتوا نیازهای مبرم مخاطب را برطرف نمی کند. قبل از اینکه شروع به صحبت درمورد فروش کنید باید اطلاعات مورد نیاز مخاطب را در اختیارش قرار دهید.
Sheridan این رویکرد را “فروش تخصیصی” نامگذاری کرده است. او در کتابش اشاره می کند اگر قبل از اقدام به فروش سعی به کسب اطلاعات بیشتر درباره مخاطب داشته باشیم، حق سوال پرسیدن از مخاطب را برای خودمان محفوظ کرده ایم. وی می گوید: “قبل از این که برای اولین بار شروع به صحبت با مشتریان بالقوه کنیم باید به دنبال راه‌هایی برای بالا بردن اطلاعات و آگاهی مخاطب باشیم و بعد از این مرحله، در مراحل مختلف فروش هم باید همچنان به آموزش مشتری و آگاه کردن وی ادامه دهیم.”
پس هنوز بازاریابی ایمیلی منسوخ نشده، بلکه وقت آن رسیده که تلاش هایمان را برای بازاریابی ایمیلی دوچندان کنیم. با استفاده از تاکتیک های متفکرانه و استفاده از ابزارهای مناسب می توانید نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی ایمیلی را بشدت افزایش دهید.

No comments:

Post a Comment