Thursday 26 January 2023

مهم ترین مراقبت‌های بعد از عمل بینی چیست؟

 بعد از عمل دماغ باید یکسری موارد را رعایت کنید که در زیر به بخشی از مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از عمل بینی اشاره شده است:

✓ خودداری از انجام ورزش و فعالیت‌های سنگین: به مدت حداقل یک هفته باید استراحت کنید و از انجام فعالیت‌های سنگین و ورزش خودداری نمایید. زیرا این کار می‌تواند باعث خونریزی و همچنین افزایش کبودی و ورم بینی شما گردد.

✓ برداشتن آتل بینی بعد عمل: بعد از گذشت یک هفته برای کشیدن بخیه‌ها و برداشتن آتل بینی به مطب پزشک خود مراجعه کنید. معمولا پزشک توصیه می‌کند که قبل از مراجعه حمام کنید و سر خود را بشویید.

✓ سر خود را بالا نگه دارید: در هنگام استراحت و یا انجام فعالیت‌های روزانه باید سر خود را بالا نگه دارید. به عنوان مثال می‌توانید هنکگام خوابیدن دو بالش زیر سر خود قرار دهید تا سر شما بالاتر از بدنتان قرار گیرد.

✓ زدن چسب بینی: چسب بینی را تا یک ماه بعد از عمل به صورت مداوم استفاده کنید و برای استفاده مجدد و صحیح از آن باید آموزش‌های لازم را ببنید.

✓ اجتناب از خوردن غذاهای سفت: از خوردن غذاهای خشک که نیاز به جویدن زیاد دارد در طول دوران نقاهت خودداری کنید و در این مدت بهتر است از نوشیدنی‌های مقوی و آب بیشتری استفاده نمایید.

✓ کبودی و التهاب بعد از عمل بینی: این امر کاملا طبیعی است و با گذشت زمان به طور کامل از بین می‌رود، اما برای بهبودی سریع‌تر می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید.


No comments:

Post a Comment