Monday 3 April 2017

مايكروسافت بهتر از هميش

يكي از مطمئن‌ترين استراتژي‌هايي كه شركت‌هاي آي‌تي مي‌توانند در صنعت فناوري به آن تكيه كنند اين باشد كه آهسته اما پيوسته گام بردارند
تجربه نشان داده است كه هر گونه گام شتاب‌زده و حركت عجولانه باعث ايجاد خسارات جبران ناپذيري خواهد شد و گريبان شركت‌ها را تا مدت زماني نامعلوم خواهد گرفت. زماني كه يك شركت همه تلاش خود را مي‌كند تا تنها به خاطر اين كه از ديدها محو نشود و در صدر اخبار قرار بگيرد يك محصول جديد را به بازار معرفي كند، مسلما بايد بتواند توانايي پذيرش خطرات احتمالي آن را هم داشته باشد. اگر محصول به يك محصول شكست خورده تبديل شود يا اين كه نتواند استقبال كافي را به‌دست آورد، از چند نظر براي كمپاني بد خواهد شد.
 
 
اولا اين كه تا مدت‌ها زمان لازم خواهد داشت تا با يك حضور قدرتمندتر به شكل مثبتي به صدر رسانه‌ها بازگردد و دوم هم از نظر هزينه زماني و مالي كه متحمل شده است، با يك شكست سنگين مواجه خواهد شد. به همين دليل اگر يك شركت تحت تاثير جو رقابتي موجود قرار نگيرد و تنها با استراتژي هوشمندانه خود حركت كند مي‌تواند، محبوبيت بيشتري را به‌دست آورد. اين ماجرا در رابطه با شركت مايكروسافت به خوبي قابل مشاهده است.
اين شركت در چند وقت گذشته عملكرد خوبي را از خود نشان نداد اما بعد از استيو بالمر با تغيير مديريتش بيشتر استراتژي‌هاي اين شركت هم دچار تحول شد و مايكروسافت توانست به درجه‌اي از موفقيت دست پيدا كند كه اكنون بسياري از كارشناسان آن را يك شركت خلاق‌تر و موفق‌تر از اپل بنامند. هفته گذشته كنفرانس خبري مايكروسافت بود و اين شركت محصولات جديد و جذابي را در اين كنفرانس به نمايش كشيد. اين كنفرانس با صحبت‌هاي مسئول توسعه ويندوز در مايكروسافت آغاز شد و مايكروسافت در مورد امكاناتي نظير اضافه شدن و ويرايش اجسام و اشياي سه بعدي به نرم افزار Paint دموهاي مختلفي را انجام داد.
 
سخت افزارهاي جديدي نظير نسخه بهبود يافته سرفيس بوك و معرفي سرفس استوديو و سرفس دايال، براي حاضران اين كنفرانس بسيار جذاب بود. در نهايت مايكروسافت بخشي از كنفرانس اختصاصي خود را براي اين در نظر گرفت كه آمارهايي را از مخاطبان سيستم عامل ويندوز 10، به افراد ارائه كند. بدون شك تا به امروز مايكروسافت همه تلاش خود را كرده است تا كاربران از عملكرد ويندوز رضايت كامل داشته باشند و اين تلاش را به هيچ عنوان نمي‌توان ناديده گرفت. آپديت‌هاي پشت سرهم مايكروسافت براي ويندوز نشان داده است كه اين شركت تمام تلاش خود را مي‌كند تا كاربران ويندوز 10 را به كار گيرند.
 
 
طبق اعلام اين شركت در حال حاضر سيستم عامل ويندوز10، بيش از 400 ميليون كاربر فعال دارد و با توجه به همين آمار مي‌توان ويندوز10 را دومين سيستم عامل محبوب بعد از ويندوز7 دانست. طبق آماري كه مايكروسافت در كنفرانس خود اعلام كرد تا به حال بيشتر از 200 ميليارد ساعت از ويندوز 10 استفاده شده است و بدون شك با ارائه بازي‌هاي ايكس باكس براي اين نسخه از ويندوز، ميزان استفاده و محبوبيت آن بيشتر هم خواهد شد. مايكروسافت تصميم دارد تا با يكپارچه‌سازي هسته سيستم عامل رايانه‌هاي شخصي و ايكس باكس، امكان انجام بازي‌ها روي ويندوز10 را ساده‌تر كند و اين گونه است كه با همين تغييرات كاربردي، مايكروسافت يكي از محبوب‌ترين شركت‌هاي جهان فناوري بوده و باقي مانده است. 
 
 

No comments:

Post a Comment