Tuesday 21 November 2017

۷ نكته براي توليد محتواي شبكه‌هاي اجتماعي‌

شبكه‌هاي اجتماعي يكي از بزرگترين دارايي‌ها و ابزارهايي است كه در اختيار برندها قرار گرفته است. شما به عنوان كارآفرين يا مالك كسب‌وكار بايد اين شبكه‌ها را در بالاترين اولويت خود قرار دهيد. همه از مزاياي اين شبكه‌ها باخبريم؛ از تبليغ محصولات گرفته تا ايجاد هويت برند و برقراري ارتباط با مخاطبان. اما در اين مقاله نمي‌خواهيم در مورد مزاياي اين شبكه‌ها صحبت كنيم، بلكه روش‌هايي را به شما ياد مي‌دهيم كه بتوانيد مخاطبان بيشتري به دست آوريد.
نگران نباشيد. نيازي نيست كه هزاران دلار به آژانس‌هاي پرزرق‌وبرق تبليغاتي بپردازيد. اما از طرفي هم با آپلود كردن تعدادي عكس از محصولات‌تان در اينستاگرام به جايي نمي‌رسيد.
در عوض بايد با تدبير عمل كنيد. به مخاطبان خود گوش دهيد، چند حقه ساده اما سريع در مورد عكاسي ياد بگيريد (بله، مي‌توانيد با گوشي هوشمندتان هم عكس بگيريد) و در نهايت، هويتي خاص براي برندتان ايجاد و مخاطبان زيادي را به دست آوريد.
 
به منظور اينكه به شما كمك كنيم به اين موارد دست پيدا كنيد، از كندال كالي، عكاس، ويرايشگر و تصويرپرداز و همچنين مايكل ليون، عكاس، مدير توليد محتوا و تصويرپرداز شبكه‌هاي اجتماعي دعوت كرده‌ايم تا نكاتي را براي شما بازگو كنند.
ليون مي‌گويد: «بايد صادقانه رفتار كنيد،‌ داستان خوبي براي تعريف كردن داشته باشيد و رفتارتان انساني باشد، نه مانند يك ماشين. برندهايي كه بهترين عملكرد را دارند، داستان‌سرايان خوبي بوده‌اند».
در ادامه به  هفت نكته‌اي اشاره مي‌كنيم كه براي توليد محتوا و برندساري در شبكه‌هاي اجتماعي به آن‌ها نياز خواهيد داشت.
 

۱.تداوم، كليد كار است

ليون: «مهم‌ترين توصيه‌اي كه براي‌تان دارم اين است كه در شيوه عكاسي، ارسال عكس‌ها و نوشتن زيرنويس‌هاي مناسب به شكلي مداوم عمل كنيد. برترين برندها در شبكه‌هاي اجتماعي آن‌هايي هستند كه در كارشان تداوم دارند و تصويري هميشگي از خود به مشتريانشان نشان داده‌اند».
 

۲. به مخاطبان خود تكيه كنيد

ليون: «به مشتريانتان اجازه دهيد بزرگترين معرف‌هاي شما باشند. به عنوان مثال فرض كنيم كه شما به كار فروش تي‌شرت مي‌پردازيد و افراد زيادي در شبكه‌هاي اجتماعي با تي‌شرت‌هاي شما بر تنشان عكس مي‌گيرند و شما را نيز تگ مي‌كنند. اجازه دهيد مردم معرف شما باشند. اما همچنين شما نيز عكس آن‌ها را در پيجتان منتشر و از خريدشان قدرداني كنيد».
 
كالي: «گاهي بايد براي انتشار عكس مخاطبان از آن‌ها اجازه بگيريد. اين مسئله‌اي برد- برد است و بيشتر مشتريان از اين كار شما خوشحال نيز مي‌شوند. اما به هر حال بهتر است مشتريانتان را بشناسيد و در صورت نياز ازشان اجازه بگيريد».
 

۳. سعي كنيد از نور طبيعي روز استفاده كنيد

كالي: «چون عاشق اين هستم كه در بيشتر عكس‌هايم از نور طبيعي استفاده كنم، چون به نظرم خيلي بهتر از نورهاي مصنوعي هستند. البته مگر اينكه بتوانيد از عهده پرداخت هزينه استوديوي عكاسي با دستگاه‌هاي نورپردازي حرفه‌ايشان برآييد. اما نور طبيعي تقريبا براي هر كسي قابل دسترس و استفاده است».
 

۴. بهترين راه استفاده از گوشي‌هاي هوشمند

اگر بدانيد كه در گوشي‌هايي با سيستم عامل اندرويد يا ios چطور بايد گزينه‌هاي مربوط به تنظيم نور عكس را تنظيم كنيد، مي‌توانيد محتوايي خارق‌العاده براي كسب‌وكار كوچكتان خلق كنيد. من به وسيله گوشي آيفون و چند برنامه ويرايشگر تصوير،‌ طوري عكس‌ها را ويرايش مي‌كنم كه انگار با دوربين حرفه‌اي گرفته شده‌اند. فكر مي‌كنم كه من ۹۹ درصد عكس‌هايم را با گوشي مي‌گيرم. ضمنا وقتي مي‌خواهيد عكس‌ها را در شبكه‌هاي اجتماعي به اشتراك بگذاريد، نياز به عكسي با تراكم پيكسلي خيلي بالا نداريد؛ چرا كه مخاطبانتان آن عكس‌ها را در صفحات نسبتا كوچك موبايل‌هايشان خواهند ديد.
كالي: «خريد دوربين‌هاي حرفه‌اي لزوما از شما عكاس نمي‌سازد. داشتن دوربين عكاسي و عكاس بودن مترادف نيستند. البته ابزار اهميت دارد،‌ اما بايد بدانيد كه چطور بايد از آن ابزار استفاده كنيد». پيشنهاد ويژه : استاد بازاريابي در اينستاگرام شويد
 

۵. الهام بگيريد

كالي: «كمي از وقت خود را به مشاهده و بررسي محتواهاي موجود اختصاص دهيد. خيلي از عكس‌هاي نوآورانه‌اي كه مي‌بينيد، الهام گرفته از چندين عكس يا مفهوم هستند. مجموعه‌اي از عكس‌ها و تصاوير گرافيكي محبوبتان درست كنيد. اگر قبل از ويرايش كردن عكس‌هايتان بدانيد كه چه مي‌خواهيد، كارتان خيلي سريع‌تر پيش خواهد رفت».
 

۶. عكس‌هاي زيادي بگيريد و پاكشان نكنيد

ليون: «وقتي مي‌خواهيد از يك محصول عكس بگيريد، سعي كنيد از چهار يا پنج زاويه مختلف عكاسي كنيد. هر كدام از اين عكس‌ها نمايانگر بخشي از محصول هستند و مي‌توانيد در شبكه‌هاي اجتماعي مختلف از آن‌ها استفاده كنيد. به عنوان مثال عكس‌هاي مربعي گزينه خوبي  براي اينستاگرام هستند. تنوع داشته باشيد و از تعداد عكس‌هايتان نترسيد».
 

۷. در مورد مسائل اجتماعي آگاهي داشته باشيد

كالي: «بسيار مهم است كه از اتفاقاتي كه در دنيا مي‌افتند، باخبر باشيد. زماني كه فاجعه‌اي در جايي نزديك به شما رخ داده است، اصلا درست نيست كه به ارسال عكس محصولات‌تان بپردازيد. حواستان را جمع كنيد و انسان خوبي باشيد».
منبع: مدير سبز

No comments:

Post a Comment