Tuesday 7 November 2017

۴ نكته‌ كليدي شروع كسب و كار آنلاين

پيشرفت فناوري و قدرت يافتن فضاي اينترنت و ساير محيط‌هاي آنلاين در سال‌هاي اخير باعث شده تا زمان و مكان كار كم‌اهميت‌تر از گذشته شود. اكنون همان‌طور كه بسياري از تبليغات اينترنتي نشان مي‌دهند، مي‌توان در خانه نشست و از پشت ميز خود، درآمد كسب كرد. البته لزوما اين سخن به معناي كار كردن براي ديگران نيست.
 بلكه شما مي‌توانيد كسب‌وكار خودتان را راه بيندازيد. كسب‌وكار جديد شما مي‌تواند با ابزارهاي مختلف اينترنتي مانند وب‌سايت، اپليكيشن‌هاي موبايل، رسانه‌هاي اجتماعي و... باشد. تفاوت چنداني بين آنها نيست و اصول كار، تقريبا يكسان است. با اين حال، نياز است كه قبل از شروع اين كار، ۴ نكته را بدانيد.اول و مهم‌تر از همه آنكه، بايد نگرش درستي داشته باشيد. شروع كردن يك كسب‌وكار آنلاين، مانند شروع يك كسب‌وكار عادي است. كار دشواري است و بايد به شدت كار كنيد. بايد براي به نتيجه رسيدن آن، انرژي بسياري بگذاريد. ميزان انرژي و وقتي كه براي آن مي‌گذاريد تعيين مي‌كند كه چه نتايجي خواهيد گرفت.
همان‌طور كه در كسب‌وكار و شغل‌هاي آفلاين بايد هر روز و هر هفته زمان بگذاريد، اكنون نيز بايد همان رفتار را داشته باشيد. تنها تفاوت در آن است كه اكنون محيط كار شما آنلاين است. به گزارش دنياي اقتصاد، براي شروع كار خود بايد ۶ ماه تا يك‌سال آينده خود را تصور كنيد. پس از ۶ ماه در چه جايگاه و موقعيتي خواهيد بود؟ پس از يك سال چه؟ اين چشم‌انداز به خودي خود باعث مي‌شود تا حد زيادي به جايگاهي كه مي‌خواهيد برسيد؛ ضمن آنكه به شما كمك مي‌كند براي رسيدن به آن برنامه‌ريزي كنيد.اگر تصور مي‌كنيد يك‌شبه پولدار مي‌شويد، وقت خود را تلف مي‌كنيد. همچنين اگر تنها به فكر كسب و كار اينترنتي هستيد تا پول دربياوريد، كسب‌وكار آنلاين گزينه مناسبي براي شما نيست.علاوه‌بر آن، اگر به دنبال آن هستيد تا پول آنلاين به دست بياوريد و اين كار را بدون يادگيري و درك مهارت‌ها مي‌خواهيد انجام دهيد، باز هم به نتيجه‌اي نخواهيد رسيد.
نكته دوم آن است كه شروع يك كسب‌وكار آنلاين، كار ساده‌اي است. با اين حال، نياز است كه برخي از مهارت‌هاي پايه‌اي وب‌سايت را بياموزيد. زماني كه به وب‌سايت يك كسب‌وكار آنلاين نگاه مي‌اندازيد، شايد پيچيده به نظر برسد. واقعا شايد پيچيده باشد اما نكته آن است كه ايجاد و راه انداختن يك كسب‌وكار آنلاين در وب‌سايت (يا هر ابزار اينترنتي ديگري) يك فرآيند سيستماتيك است و با طي كردن گام‌هاي لازم مي‌توان نتيجه مورد نياز را به دست آورد. اگر به درستي وب‌سايت و كسب‌وكار آنلاين خود را برنامه‌ريزي كرده و آن را گام به گام پيش ببريد، خواهيد توانست از آن درآمد كسب كنيد.نكته سومي كه بايد به آن توجه كنيد، آن است كه ايجاد يك كسب‌وكار وب‌سايتي، زمان مي‌برد. اين هدف علاوه‌بر آنكه زمان مي‌برد، به كندي هم پيش خواهد رفت. زماني كه كار را شروع مي‌كنيد، بايد قبل از هر چيز بدانيد كه وارد يك مسابقه نشده‌ايد. شما در حقيقت يك سفر را شروع كرده‌ايد و خودتان هم بخشي از آن هستيد.شايد شما در يك ماراتن استقامت باشيد اما بدون شك در يك مسابقه و به‌ويژه مسابقه سرعت، وارد نشده‌ايد. اين موضوع از آن جهت اهميت دارد كه با يادگيري مهارت‌هاي مختلف مورد نياز، تلاش خواهيد كرد تا آن را به‌طور كامل آموخته و در اجرايش هم درست و مناسب عمل كنيد. كيفيت را نمي‌توانيد براي زودتر انجام شدن كارها فدا كنيد و در غير اين‌صورت شكست شما حتمي خواهد بود.
آمارها نشان مي‌دهند كه ميانگين زمان مورد نياز براي آنكه هر كسب‌وكاري به سودآوري برسد، ۲ سال است. با يك كسب‌وكار آنلاين، امكان‌ دارد كه پس از يك‌سال و شايد اندكي كمتر به سودآوري و كسب درآمد برسيد. اما آنچه قصد دارم بگويم، آن است كه نمي‌توان يك‌شبه به هدف رسيد و دكمه طلايي براي رسيدن به آخر خط وجود ندارد.بسته به مقدار تلاش و انرژي كه صرف كارتان خواهيد كرد، نتيجه خواهيد گرفت. هر چه بكاريد، در آخر درو خواهيد كرد. اما تصور نكنيد كه مي‌توانيد يك وب‌سايت ساخته و آنگاه منتظر پول بمانيد.نكته آخر آن است كه بايد وب‌سايت (يا ابزار اينترنتي) خودتان را داشته باشيد. هر كسب‌وكار آنلايني نياز به يك وب‌سايت دارد. مهم است كه شيوه كار وب‌سايت را آموخته و آن را به‌طور كامل درك كنيد. در اين صورت، اگر چيزي به خطا برود، مي‌دانيد كه چه تغييراتي بايد انجام دهيد، در كجا به دنبال مشكل بگرديد و چگونه آن را رفع كنيد.
به همين دليل، اهميت دارد بياموزيد چگونه يك وب‌سايت ايجاد كنيد و از شخص ديگري نخواهيد آن را براي شما بسازد. قرار است آن وب‌سايت، كسب‌وكار آنلاين شما باشد؛ نه كسب‌وكار شخص ديگري. تنها راهي كه مي‌توانيد مفاهيم و مهارت‌هاي لازم براي مديريت و نظارت بر وب‌سايتتان را كاملا آموخته و درك كنيد، آن است كه وب‌سايت را خودتان بسازيد.متوجه هستم كه فكر كردن به ساخت و راه انداختن يك وب‌سايت، كار هراسناك و استرس‌آوري است؛ به‌ويژه اگر تاكنون چنين كاري انجام نداده‌ايد.
 با اين حال، نگران نباشيد. اين احساس، عادي است و همه ما به آن دچار مي‌شويم. قطعا خود من هم زماني كه كسب‌وكار آنلاينم را شروع كردم، با همين احساس درگير بودم. حتي كسب‌وكارهاي آنلاين موفق، زماني اين احساس را تجربه كرده‌اند. پس بر آن غلبه كرده و از آنچه بايد انجام دهيد، شانه خالي نكنيد.اما پيش از آنكه شروع كنيد و وب‌سايتي ساخته و كسب‌وكار آنلاين خود را شروع كنيد، بايد به اين بينديشيد كه قرار است چه محصول يا خدمتي عرضه كنيد. يك گوشه اشباع نشده بازار و يك نياز ارضانشده در مشتريان پيدا كنيد.البته روشن است كه گوشه انتخابي شما بايد براساس توانمندي‌ها و علايقتان باشد.

No comments:

Post a Comment