Thursday, 15 February 2018

مراحل و اصول كسب درآمد از اينترنت

بازار كار هميشه براي افراد خلاق و نوآور فرصت‌هايي دارد كه با تلاش و پشتكار مي‌توان از اين فرصت‌ها كسب و كار موفقي راه‌اندازي كرد. در حال حاضر، شروع كسب و كار اينترنتي بهترين بستر براي كسب درآمد با هر ميزان از سرمايه‌ است. شايد فكر كنيد كه در اين مطلب اغراق شده است اما اين گونه نيست و تجربه هزاران كارآفرين اينترنتي و فريلنسر ثابت كرده است با دنبال كردن چند مرحله به راحتي مي‌توان كسب درآمد از اينترنت را عملي كرد.

مراحل و اصول كسب درآمد از اينترنت

مراحلي كه در ادامه اين مطلب براي كسب درآمد از اينترنت خواهيد خواند، مراحلي كلي هستند كه هر فردي مي‌تواند به آن عمل كند؛ پس براي انتخاب نام كسب و كارتان آماده شويد.

۱. يك نياز پيدا كنيد و آن را برطرف كنيد

يك نياز پيدا كنيد و آن را برطرف كنيد

بيشتر بخوانيد:

راه‌هاي كسب درآمد آنلاين را بهتر بشناسيم
بسياري افراد كه در حال شروع كسب و كار يا توليد محصولي هستند، يك اشتباه بزرگ را مرتكب مي‌شوند؛ آن‌ها اول تمركزشان را روي محصول يا خدماتشان مي‌گذارند و بعد به سراغ بازار هدف مي‌روند. در واقع بايد اول مشتري‌ را پيدا كنيد، بعد براي مشتري محصول يا خدمت مورد نيازش را تامين كنيد.
پيدا كردن نياز‌هاي مردم در اينترنت كار آساني است. كافي است بدانيد مردم در اينترنت به دنبال چه هستند و در چه زمينه‌اي مشكل دارند. اگر نمي‌دانيد چطور نيازها را در اينترنت پيدا كنيد، براي شما چند راهكار داريم:
  • در انجمن‌هاي اينترنتي بچرخيد و ببينيد مردم چه سوال‌هايي مي‌پرسند؛ به دنبال حل چه مشكلاتي هستند و به چه محصولي نياز دارند.
  • از ابزارهاي آماري كه كليد واژه‌هاي بيشتر جستجو شده در موتورهاي جستجو را نشان مي‌دهند استفاده كنيد. يادتان باشد آن‌هايي را انتخاب كنيد كه سايت‌هاي كمتري در رقابت باشند.
  • هر نيازي كه فكر مي‌كنيد مي‌توانيد از آن كسب درآمد كنيد را يادداشت كنيد و كسب و كارهاي موجود مرتبط را جستجو كنيد. اگر كارهايي از قبل انجام شده است، ببينيد رقبا چه كارهايي مي‌كنند و شما مي‌توانيد چه بهبودي در محصول يا خدمت موجود بدهيد.

۲. محصولتان را براي فروش توصيف كنيد

محصولتان را براي فروش توصيف كنيد
براي كسب درآمد از اينترنت بايد بتوانيد مشتري را قانع كنيد محصول شما ارزش خريد دارد. در واقع جستجوي مشتري براي محصول تا خريد و رسيدن محصول به دستش، يك فرايند است كه هر مرحله بايد برنامه‌ريزي شود. براي راحت شدن برنامه‌ريزي بهتر است مانند مشتري فكر كنيد. با اين ديدگاه بهتر مي‌توانيد روي ارتقاي كسب و كارتان تمركز كنيد. چند راهنمايي كوتاه براي توصيف بهتر محصول:
  • تيترهاي جذب كننده بنويسيد.
  • مشكل يا نيازي را كه محصولتان رفع مي‌كند توصيف كنيد.
  • خلاقيت خودتان را در حل نياز نشان دهيد.
  • درباره محصول و مزيت‌ها توضيح دهيد.
  • پيشنهاد و تضمين دهيد.
  • با روش‌هايي مثل تعيين زمان، خريد را براي مشتري ضروري كنيد.

۳. سايت را طراحي و راه‌اندازي كنيد

سايت را طراحي و راه‌اندازي كنيد

بيشتر بخوانيد:

۶ نكته مهم كه براي طراحي وب سايت تجاري بايد بدانيد
حالا كه جامعه هدف را شناختيد، محصول خودتان را براي عرضه آماده داريد و فرايند خريد را طراحي كرده‌ايد، بايد وب‌سايت كسب درآمد از اينترنت خودتان را بسازيد. در طراحي سايت به چند نكته بايد توجه كرد؛ اول اين كه طراحي بايد ساده باشد و مخاطب را گيج نكنيد. حداكثر ۵ ثانيه وقت داريد تا نظر مشتري را جلب كنيد؛ با اشتباه در طراحي مشتري مي‌رود و شايد ديگر بازنگردد. در ادامه چند نكته بيشتر كه بايد در راه‌اندازي سايت در نظر داشته باشيد:
  • در كل سايت از يك يا حداكثر دو فونت استفاده كنيد.
  • منوي اصلي سايت بايد واضح و در همه صفحات قابل دسترسي باشد.
  • فقط در صورتي از تصاوير، ويديو و صدا استفاده كنيد كه باعث بهبود انتقال پيام شما شود.
  • راهكاري در نظر داشته باشيد كه شماره موبايل يا آدرس ايميل مشتريان را جمع‌آوري كنيد.
  • طراحي بايد به شكلي باشد كه مراحل خريد آسان و با چند كليك تمام شود.
  • سايت شما مثل ويترين مغازه شما است، پس زيبايي و مشتري‌پسند بودن يادتان نرود.

۴. با موتورهاي جستجو مشتري را به سايت خود بكشانيد

با موتورهاي جستجو مشتري را به سايت خود بكشانيد
بهترين روش جذب مشتري جذب مشتري در اينترنت، قرار گرفتن سايت در صفحه اول نتايج جستجو گوگل است. براي اين كه در صفحه اول و رتبه‌هاي بالاتر قرار بگيريد بايد چند كار انجام دهيد، اول بايد وبسايت شما داراي تعداد صفحات كافي باشد. متداول‌ترين روش افزايش تعداد صفحات، وبلاگ نويسي است. درباره محصول يا خدمات كسب و كارتان مطالبي بنويسيد و منتشر كنيد. اگر تعداد زيادي محصول داريد درباره هر كدام توضيح دهيد. همه روش‌ها و تكنيك‌هاي بيشتر ديده شدن در گوگل همه در يك كلمه مي‌گنجد: سئو (SEO).

بيشتر بخوانيد:

۶ راهكار ساده براي بهينه سازي وب سايت در موتورهاي جستجو
سئو به معناي بهبود وبسايت براي موتورهاي جستجو است و بحث گسترده‌اي است كه موفق شدن در آن هم به سرعت اتفاق نمي‌افتد. يك راه حل سريع براي رسيدن به صفحه اول گوگل، استفاده از سرويس تبليغات گوگل با نام ادوردز (AdWords) است. با اين خدمات مي‌توانيد خود را خيلي راحت و موثر در صفحه اول نتايج جستجوي گوگل، در معرض ديد گروه هدف خود قرار بدهيد.
با توجه به تحريم‌هايي كه گوگل به واسطه سياست‌هاي آمريكا، عليه كاربران ايراني وضع كرده است، اگر بدون داشتن تجربه و آشنايي كافي با قوانين تبليغات در گوگل و دانستن راه‌هاي ثبت آگهي در AdWords اقدام به راه‌اندازي كمپين تبليغاتي كنيد، ممكن است گوگل پس از آگاهي از آدرس IP و اصالت ايراني تجارت شما، نام دامنه‌ و همچنين حساب كاربريتان را براي هميشه در ليست سياه قرار بدهد. بهترين روش براي استفاده از اين ابزار قدرتمند، ثبت سفارش كمپين تبليغاتي از طريق وبسايت پيمنت۲۴ است.

۵. با لينك گرفتن شهرت و اعتبار به دست آوريد

لينك دهي
مردم از اينترنت براي پيدا كردن اطلاعات استفاده مي‌كنند. پس بايد محتوايي داشته باشيد كه قابل انتشار در شبكه‌هاي اجتماعي يا وبسايت‌هاي ديگر باشد. لينك گرفتن از سايت‌هاي ديگر در ارتقا رتبه شما در گوگل بسيار تاثيرگذار است. در ادامه چند راهنمايي آسان و عملي براي لينك گرفتن از منابع مختلف:
  • محتواي با ارزش و تخصصي مرتبط با محصول خودتان به صورت مقاله، فيلم يا هر فرمت ديگر بسازيد و آن را شبكه‌هاي اجتماعي يا هر بستر محتوايي ديگر منتشر كنيد.
  • در مطالب وبسايت خودتان گزينه ارسال براي دوستان براي به اشتراك‌گذاري قرار دهيد.
  • در بحث‌هاي انجمن‌هاي اينترنتي يا گروه‌هاي مرتبط با محصولتان شركت كنيد و فعال باشيد.

۶. بازاريابي ايميلي را اجرا كنيد

بازاريابي ايميلي را اجرا كنيد

بيشتر بخوانيد:

بازاريابي اينترنتي را با اين هفت عادت متحول كنيد
يكي از مهم‌ترين دارايي‌ها براي كسب درآمد از اينترنت ، فهرست ايميل يا شماره موبايل مشتريان بالقوه است. در طراحي سايت امكان عضويت و در كنار آن امكان دريافت خبرنامه براي مواردي مثل اطلاع از محصولات جديد را فراهم كنيد. در ادامه چند مزيت بازاريابي ايميلي:
  • رابطه خود را با مشتريان تقويت مي‌كنيد تا شما را فراموش نكنند.
  • بازخورد اين روش بازاريابي، ۱۰۰ درصد قابل پيگيري است.
  • اين روش به دليل هدفمند بودن تاثير بيشتري نسبت به تبليغات معمول دارد.

۷. فروش خود را افزايش دهيد؛ تكنيك‌هاي بيش فروشي و تكرار فروش

تكنيك هاي افزايش فروش
براي موفقيت در كسب درآمد از اينترنت بايد استراتژي فروش داشته باشيد. يكي از استراتژي‌ها بايد حفظ مشتريان باشد. حداقل ۳۶ درصد از افرادي كه يك بار از شما خريد كنند دوباره از شما خريد خواهند كرد. پس بايد بتوانيد اولين فروش را كه سخت‌ترين مرحله هم هست، عملي كنيد.
يكي از استراتژي‌ها براي فروش بيشتر، استفاده از تكنيك‌هاي بيش فروشي (upselling) و تكرار فروش (back-end sale) است. بيش فروشي يعني براي خريد يك پيراهن ۱۰۰ هزار توماني به فروشگاهي مراجعه مي‌كنيد و فروشنده شما را متقاعد مي‌كند يك پيراهن ۳۰۰ هزار توماني بخريد! در اين روش مشتري به خريد محصول گرا‌ن‌تر يا محصولات ديگر ترغيب مي‌شود. تكنيك تكرار فروش هم يعني كاري كنيد مشتري بعد از خريد محصول اول دوباره از شما خريد كند. در كسب و كار اينترنتي پياده كردن اين تكنيك‌ها به راحتي امكان‌پذير است. چند نكته براي افزايش فروش اينترنتي:
  • براي محصولات خود كوپن تخفيف الكترونيك بسازيد. براي مثال، كوپن خريد براي خريد اولي‌ها.
  • در كنار هر محصول يا در صفحه تشكر از خريد، محصولات مرتبط به مشتري نشان دهيد.
  • به مشتري‌ها پاداش دهيد. هرچه به مشتري احترام و قدرداني بيشتري نشان دهيد، مشتري وفادارتر خواهد بود.
اينترنت دنيايي هميشه در حال تغيير و تحول است. با اين حال اصول و مراحل اصلي كسب درآمد از اينترنت تغيير زيادي نكرده است. اگر مي‌خواهيد كارآفريني اينترنتي خودتان را شروع كنيد، از اين مراحل پيروي كنيد و مطمئن باشيد موفق خواهيد شد. اگر به تازگي در حال كسب درآمد از اينترنت هستيد با نگاهي به اين مطلب مطمئن شويد گامي را ناديده نگرفته‌ايد يا اقدام اشتباهي انجام نداده‌ايد. كسب درآمد از اينترنت كار سختي نيست، فقط بايد اصول آن را بياموزيد و كمي پشتكار به خرج دهيد. اگر كسب و كار شما مبتني بر يك مهارت آزادكاري (فريلنسر) يا مشترياني خارج از كشور داريد، نگران نقد كردن درآمد ارزي نباشيد، پيمنت۲۴ براي مشكلات نقد كردن درآمد ارزي شما هم راه حل دارد.
شما چه نيازهايي را مي‌بينيد و چه ايده‌هايي براي كارآفريني اينترنتي داريد؟
منابع : marketingmagnet , wswbbsjavid.garshasbi,

No comments:

Post a Comment